Dulu dan Sekarang...

Friday, August 5, 2011

Masa kecik2 dulu teringat tentang raya yang tersangat la meriah..
Sekarang bila da besar gedabak..*err besar je gedabak tu x la..
Di sini ada 5 sebab kenapa dulu raya meriah dan sekarang x lagi semeriah macam dulu..

  1. Puasa je mesti dapat upah sehari seringgit..tp sekarang kena da besar xkan nak harapkan dapat upah..
  2. Dulu kita guna sistem kad untuk ucapkan hari raya..tp sekarang pakai sms je..jimat la katakan..cepat pon cepat..
  3. Dulu masa kecik2 mak ayah yang kuarkan duit beli baju raya..sekarang ni haa terhempas pulas cari duit beli baju raya..tapi xpe sebab puas hati beli dengan duit hasil titik peluh sendiri..
  4. Masa kecik2 dulu dapat duit raya berbukit2 banyak nya..sanggup pergi jalan2 satu kampung semata2 nak kutip duit raya..sekarang kalau jalan2 kita yang kna kuarkan duit ada la..huhu
  5. Dulu raya leh main bunga api..sekarang ada ker orang dewasa yang main bunga api..huhu pusing2 melompat2..haha x bleh la nak dibayangkan..

8 comments:

yunZ said...

still dapat duit raya lagi sebab x besar2..heheh

Muiz Ilusinasi said...

yunz : haha best la..huhu kita jgk la mkin bsar..cma mka je cam budak kcik..haha wekkk..nk mntah rsa nyer..xleh2 btal pose..haha

Popoi said...

haha,, selamat berpuasa!! ^_^

Muiz Ilusinasi said...

popoi : slamat berpose jgk..! ^^

ijat_asni said...

nak duit raya
(tetibe kan....)

^_____________^

Muiz Ilusinasi said...

ijat : haha nnt raya pusing stu kmpung kutip duit raya..haha

merahitujambu said...

rindu zaman budak2 dulu..uhuk..salam ramadhan

Muiz Ilusinasi said...

merahitujambu : xpe nnt jdi la knak2 blik raya ni yer..hehe cba la..salam ramadhan jugak..^^

Post a Comment