Lari Cepat-Cepat..Akibat Mulut Masin..

Saturday, July 30, 2011



Assalamualaikum w.b.t..
Haa seperti yang korang semua dah tau kan..bulan puasa da nak dekat da..
hanya tinggal beberapa ari je lagi..
Di sini Incik Ilusinasi nak kongsi satu celita ooo...
Kisah ni berlaku semasa dibangku sekolah..
Nak dipendekkan cerita ada satu hari ni..
Seingat incik la pada ari rabu..*Rabu ke?  x pasti laaa..haha
Sesudah je abes sekolah sy dan kawan pakat la nk lepak umah kwn sy sorang ni..
Biasa la rumah dia xde orang..Cuma ada dia dan mak dia je..
Aritu mak dia keje jadi dia ajak la kitorang lepak umah dia..
Kebetulan di bulan puasa..duk umah pun bukan ada apa  baik aku lepak umah dia..
*sebab umah dia ad playstation 2..hahaha
Jadi kawan aku ni dengan member2 aku yang lain memulakan kerja haram diorang  di bilik paling belakang..
Kerja ap? kerja ponteng puasa..*adik2 jgn ikut prangai mcm ni yer..^^
Incik Ilusinasi? eeehh sy x join pn..sy dgn ad kwn sorg lg ni duk men ps2 dpan tv..
Mula la saya berdialog dgn dia..

Saya : Ko x mau join diorang ker?
Member saya : Malas la xde keje nk ponteng pose..
Saya : Mcm mna klu mak dia blik awal ari ni? x ke naya nnt..
Member saya : Senyap~..Fokus men game..

So saya ngan member tuh fokus la men game..
Sampai la satu detik tu..kelibat emak kawan sy yg empunya rumah tu lalu..
JENG3x..haha sesudah itu saya dan member tutup ps2 dan tv trus pecut balik uma..haha
Tinggal la diorang yg bakal dimaki hamun..
Di pagi keesokan hari di sekolah member2 saya plak yang memaki hamun saya...
Rupa2nya setiap seorang yang join semalam di blacklist kn menjejakkan kaki di rumah terbabit..
HAHA itulah pengajarannyer..Akibat mulut ku yang masin..Mereka menerima akibatnya..
Incik Ilusinasi hanya ketawa dan senyum sepanjang sesi persekolahan tersebut..XD


6 comments:

Allya Syahirah Riff said...

wah tabik spring sebab tak join. hehe zaman kecik-kecik mmg ponteng puasa tu normal :)

Muiz Ilusinasi said...

allya : haha x join sb syok duk men ps2..haha

nKhaR said...

ak taw umah sape ni. ahaha..

Muiz Ilusinasi said...

nKhaR : umah sape?? haha kantoi..hahaha

Jaha said...

muiz, member mu tu aku kan? haha

Muiz Ilusinasi said...

Jaha : haha mu ad skali ker? haha ak x igt la..

Post a Comment