Telur Goreng dan Sup~...

Saturday, July 30, 2011



Haa satu lagi entry pasal ponteng puasa...hahaha esh byk btul pengalaman ponteng puasa dia..
Kejadian ni plak merupakan bulan puasa tahun lepas..
Entri sebelum ni semasa alam persekolahan..
Entri kali ni plak masa di alam per-kolej-han...
Ianya bermula di suatu tengahari..
Sedap2 diriku tido dilamun mimpi..
TETIBA.....
Hidung ni  menangkap bau yang amat wangi..
Iaitu bau SUP..hahaha 
Aku ingat jiran ku yang sedang memasak..Al-maklum la umah condominium..Jiran2 lak orang cina*nk jgk ckp umah condo..

Jadi Incik xde la nak amek tahu sgt...
terdengar la satu perbualan

Si A : Cepat la dowh..ak da lapar nih..
Si B : Sabar la..nasi lum masak lagi..
Si C : Jap aku goreng telur..

Terus aku bangun..
Rupa2 nyer budak2 umah aku sedang memonteng puasa beliau...
hahaha shilanat punye member..
agak2 la nak ponteng pose..
Alasan diorang ialah "ilek r der~blik klas pnat la..mna tahan"
ak hanya mampu geleng kepala dan smbg tdo blik..
Nsib baik jiran sekeliling berlainan agama..
huhu kepada student2 di luar sana jangan la tiru situasi tersebut yer..
dan kpd member2 umah ku jgn la ulangi lg di bulan pose ni yer..huhu

14 comments:

cik pady said...

wah, ponteng puasa siap boleh masak sup lagi..hebat tol..hahaha

Muiz Ilusinasi said...

cik padi : haha tu la psl..ap nk jdik la..XD

merahitujambu said...

makana org bujang ke??

Muiz Ilusinasi said...

merahitujambu : makanan org bujang dan org terdesak di bulan puasa..haha XD

dya said...

wah...nampak macam sedap..hehe

Muiz Ilusinasi said...

dya : hehe sedap kot sb tu la diorang pilih mkanan tu pnteng pose..haha

nuruhuda_329 said...

tinggalkan jejak kat sini boley? hehehe nice belog ^-^

Muiz Ilusinasi said...

nuruhuda_329 : sure! bleh2..haha everyone r welcome here..^^

Ameer said...

Steady la bro.... Lapar nie menu ni... Sahur ni pon ok?

Muiz Ilusinasi said...

Ameer : haha bleh jgk wat menu sahur..mmg btul menusuk perut..haha

robowtasmara said...

selamat berpuasa, ish3 ape la dorg ni, alasan penat g class tu yg xtahan tu, adess haha

Muiz Ilusinasi said...

robowtasmara : haha diorang je saia x yer.. tu la smer org pn ad kelas jgk kan..hahaha

sue-sama said...

makanan ni popular mase sekolah dulu..NTD..nasi telur dadar..ade sup sekali :)

Muiz Ilusinasi said...

sue-sama : haha teringat plak msa kecik2 dlu..huhu

Post a Comment